|
|
|||
|
192 REGISTRES
myeulx ; en maniere toutes voyes que, pour ce, les reparations et édiffices et autres choses necesseres dicelle nostre ville n'en demeurent, ainsi que plus à plain nosd. conseillers et commisseres vous diront de par nous, lesquelz vous vueilliez croire et adjouster foy ad ce qu'ilz vous diront de nostre part, et en demourant en ceste matiere par façon que congnois-sons que desirez nous ayder à cestuy nostre grant affaire; et aussi vous povez estre seurs que en tous voz affères nous vous traiterons tousjours favorablement, ainsi que noz bons, vrays, loyaulx et obéissans subgectz.
"Donné à Blois le miejour de Septembre."
LOYS. Ainsi signé : Gedoyn.
Et au dessus estoit escript :
A noz trés chers et bien amez les Prevost des Marchans, Eschevins, Bourgois et habitans de nostre bonne ville et cité de Paris.
Receues et publiées cn l'Ostel de la Ville le vendredi xxiiii0 jour de Septembre vcxn.
Led. jour de vendredi xxiuic Septembre aud. an mil vc douze a esté faicte Assemblée en l'Ostel de lad. Ville, en laquelle se sont trouvez: mess™ les Prevost, des Marchans et Eschevins d'icelle Ville; reverend pere l'abbé de S' Magloire '"■>, deux des religieux de Slc Geneviefve; mess" mess6 Jehan Briçonnet, chevalier, president en la chambre des Comptes; maistre Jehan Riche, conseiller et maistre desd. Comptcs; maistres Jehan Prevost et Jehan de Fontenay, clercs; Guillaume Voisin el Jehan Prevost, procureurs esd. Comptes; maistre René de Beaulne, lieutenant civil de la Prevosté de Paris; sire Jehan Le Gendre, Dreux Raguier sr de Thionville, Mary Bureau et maislre Charles de Montmirel, Conseillers de la Viile; Denis Godefroy, maistre Estienne Savin, Hugues de Neufville, Jaques Le Hodoyer, sire Jehan Croquet, Pierre Cossé, Charles L'Oyson, Francois Choart, Jehan Du Buz, Geoffroy Croix et Jehan Bazanier, Quarteniers; maislre Jehan Bouchart, greffier de S'0 Geneviefve;..... Le Fourbeur,
advocat ou Chastellet de Paris; Nicolas Chevalier, Laurens Le Febvre, Loys Gayant, Guillaume Caignet, drappiers; Pierre Le Coq, espicier; Robert Le Lieur, Andry Boucher, Robert Loys, Jehan Godefroy, merciers; Gervais Target, Treppier; Bonnadventure de
O Guyon de Montmirail, abbé de i4g3 à 1524.
|
DU BUREAU [i 51 a1]'
La Ferté, orfevre; et plusieurs autres marchans et bourgois de Paris en bon nombre jusques à cent ou vi" personnes. Et là sont venuz mesd. s" l'eves-que de Tournay, president Olivier, president Nicolay et autres commisseres denommez esd. lettres du Roy presens lesquelz a esté faicte lecture d'icelles lettres.
Et ce fait, mond. sr de Tournay a commancé à dire et exposer la charge d'eulx commis de par led. Sr, en reprenant les pointz et termes du contenu esd. lettres, et iceulx bien grandement et notablement exposer en remonstrant les groz et urgens affaires que led. Sr a de present à supporter ou fait de ses guerres, tant es Picardie, Bourguongne que Guyenne et ailleurs, pour la garde et deffence de ce Royaulme ; aussi le bon vouloir qu'il a tousjours eu envers ses subgectz de leur attribuer bonne justice et favorablement les traicter et tenir eu bonne paix et doulceur comme bon, vray et naturel Sr, en persuadant par iceluy Reverend, pour ces causes et plusieurs autres par luy bien amplement alléguées, les assistans à s'employer de leur part en façon et maniere que led. Sr soit secouru et ayde de lad. somme de xl™ livres tournois, de laquelle avec d'autres dont luy pourront aussi ayder les autres villes franches de ce Royaume, il a bonne esperance, par le moyen et ayde de Dieu, de soy bien deffendre et pareillement ses subgectz de toutes oppressions que luy vouldront faire et machiner ses ennemis et adversaires; requerant ausd, assistans response sur ce pour en acerte-ner le Roy nostred. sr.
A quoy mond. sr le Prevost des Marchans a dit et respondu pour les assistans que ceste matiere estoit de, grant poix et importance, et touchoit vis-cerallement ung chascun des habitans de la ville; à ceste cause estoit requiz et neccessere en communiquer et parler ensemble, pour avoir sur "ce-leurs advys et oppinions : par quoy ne se pourroit, quant à present ne ainsi promptement que besoing seroit, faire response ausd, lettres, requerant à mesd. s" les commisseres et déléguez ne leur ennuyer jusques à aucuns briefz joairs, pendant lesquelz sera faicte diligence d'aviser la response à faire en ceste maliere. Ce que les dessusd, déléguez ont gracieusement accepté, et se sont ainsi partiz de lad. Assemblée.
El après eulx partiz, monsr le Prevost des Marchans a dit aux assistans en lad. assemblée :
|
||
|
|
|||